Чудили ли сте се как е изглеждало първото лого на Apple преди 30 години? Знаете ли как се променя визията на търговската марка на IBM през годините? А от къде идва тривърхата звезда на Мерцедес? В тази публикация ще Ви покажем някой от най-популярните компании и еволюцията на тяхното лого .
Apple лого еволюция
Първият запазен знак на Apple е проектиран през 1976г., където то е свързано с прочутата сцена на Сър Исак Нютон и как е открил гравитацията – седнал под едно ябълково дърво. През същата година, търговската марка е сменена с форма на ябълка с ивици на дъгата. Години по-късно е опростена до черна ябълка. От 2000 година, логото на Apple е известно като хромирана ябълка.
BMW промяна на логото
Всички познават автомобилите BMW, но повечето от тях нямат представа какво означава логото. Синьо-бялото лого на BMW символизира движението на самолетна перка върху синьото небе. За първи път дизайнът е създаден през 1923г., но до голяма степен е запазило своя характер, с леки незначителни изменения на шрифтове и цветове.
Canon еволюция на запазения знак
Първото лого на Canon е много различно от това, което ние познаваме в момента. Било е изображение на будистката Богиня на милосърдието, седнала на цветето лотос, с нейните хиляди оръжия и заобиколена от пламъци. Следващият дизайн на лого запазва своята марка „Kwanon“, като се използват различни шрифтове. През 1935г. е променено на „Canon“. Прогресивно е усъвършенствано до края на 1956г., когато се превръща в логото, което познаваме днес.
Coca Cola – развитие на дизайна на логото
Дългата история на логото на Coca-Cola започна през 1886г. Обратно на всички очаквания, първоначалната търговска марка на фирмата, не е това което познаваме днес. Изглежда скучна и с черен цвят. Години по-късно се използва известният Spencerian шрифт, който може да разпознаете от пръв поглед. Всички следващи лога се изписват по един начин с изключение на логото от 1985г.
Fiat – лого еволюция
Технически погледнато, първият запазен знак на Fiat е непривлекателна прегоряла кафява кожа, на която е написана информация за фирмата. Две години по-късно, през 1901г., Фиат излиза с подходяща търговска марка, която изписва името на фирмата върху синя емблема. Логото претърпява промени, но характерното „А“ присъства във всички с изключение на това от 1968.
IBM разработка на запазения знак
Сериозно влияние в създаването на търговската марка на IBM през 1811г., оказва сливането на двете компании (International Time Recording Company и Computing Scale Company). 1947г. IBM излизат с добре познатия ни шрифт. След малки изменения през годините, през 1927г. се установяват с настоящите сини хоризонтални райета.
Firefox – лого развитие
Оригинално логото е феникс с разперени крила, за да отговаря на името на програмата : Феникс. Но поради правни причини, името е променено на Firefox, както и търговската марка е преправена като огнена лисица и кълбо. Уникално и няма нужда от обяснение.
Ford – дизайн на логото през годините
Хенри Форд открива две компании преди да основе Ford. Основаната фирма през 1902 г., се нарича Ford & Malcomson, и е началото на фирмата Ford. Цялото име се използва в логото през същата година. През 1909г. е заимствано от Уил Чайлд Хоролд, които са направили този шрифт за визитка на Хенри Форд. Претърпява промени през 1912г. След като колата наречена МОДЕЛ А излиза на пазара в далечната 1927 г., се появява известният син овал в логото на Ford.
Google промени на дизайна
Първият дизайн на логото на Google е създадено от Сергей Брин, след като той се научил да използва графичния софтуер GIMP. По-късно знакът имитиращ логото на Yahoo! е добавен. През 1999г., професор Рут Кедър проектира Google логото използвано и днес.
Kodak еволюция на логотипа
Интересното е, че Кодак е първата компания, която интегрира името си в символ през 1907г. Едва през 1935г. използват червени и жълти цветове и пълното име на компанията. От 1971 до 1987г., със същите цветове се вгражда стилизирано „К“ към проекта. А след 1996г. вече логото добива видът, който и до днес познаваме.
Lego промени на логото
Както повечето компании, логото на Лего започва с ясна формулировка, без специален дизайн. Обикновен курсивен шрифт. Постепенно се променя на червен фон и в краен резултат се преобразува до бели букви и ярко червен фон.
LG развитие на запазения знак
Освен „Животът е хубав“, абривиатурата LG е съкратена от предишните две компании преди сливането – ‘Lucky’ и ‘Goldstar’. През 1995г. „Lucky Goldstar“ променя името си на „LG Electronics“, и сегашното си лого.
Mastercard промени на логото
Първият запазен знак на MasterCard е позната като „interbank federation“ през 1966г. В последствие, то приема известните кръгове в червено и оранжево, както и името „Мастъркарт“. През 1990г. цветовете са по-наситени и ярки, а големи промени в логото след това не са правени.
Mazda развитие на логото
Първият дизайн на логото на Mazda през 1934г. е опростено, но със стилен шрифт. Две години по-късно, то се променя на тройно „М“ с формата на крило, за да се изрази способността му да достигне нови върхове. През годините, логото минава през кръг и овал, а през 1997г. придобива познатия външен вид, като напомня на логото от 1936г.
Честно казано на Пепси най-много ми харесваше предпоследното лого, изчистено и запомнящо се новото е някак си претрупано. Чудесна статия ще се постарая да я споделя навсякъде .
А на мене най-ми харесва креативният Баварец! 🙂
И доста интересно за кока-кола 😉