9 критерия за фирмена популярност в социалните мрежи

9 критерия за фирмена популярност в социалните мрежи

Благодарение на множеството инструменти за маркетинг в социалните мрежи – Facebook, Twitter и т.н., е налице практически необятен поток от информация за спецификата на пазара. Това сериозно може да затрудни измерването на ефекта от определена рекламна кампания или пък влиянието на дадена марка. Когато говорим за дигитален маркетинг е важно да развиваме бизнеса си с бързи темпове, тъй като сферата непрекъснато представя пред нас нови предизвикателства.

Предлагаме Ви девет ключови индикатора за популярност, които могат да посочат мястото на вашата марка в социалните мрежи и вероятните причини за нейната позиция.

Facebook,Twitter, Linkend in, WordPress - фирмена популярност

Най-важните критерии за фирмена популярност са:

Фирмена популярност: подялба на гласност1. Подялба на гласността:

Този показател се извежда като се съпостави броят на случаите, в които Вашата марка се споменава в социалната мрежа (напр. Facebok или Twitter), спрямо тези на конкурентите Ви. Този индикатор ясно показва доколко потребителите Ви познават в сравнение със съперниците на пазара. Така се изчислява какъв дял от разговорите в мрежата се водили или се водят по адрес на Вашата фирма.

Фирмена популярност: обем на популярност2. Обем на популярността:

Това е общият брой споменавания на Вашата марка за даден период от време. Този показател е много ценен при провеждането на кампании, тъй като ако през това време обемът на популярност не се покачи, то значи рекламата не действа. Наред с това следенето и сравняването на този показател всяка седмица или месец за месец е добър начин да се прецени цялостно „социалното здраве” на Вашата марка или фирма.

 Фирмена популярност: включване3. Включване:

Това е общият брой на контактите, завързвани с потребители чрез профила на Вашата марка в социалните мрежи – Facebook и Twitter. Можете да публикувате и безброй материали, но ако никой не ги чете и обсъжда всичко е напразно. Все пак социалните мрежи са форма за общуване. Колкото по-активни са в това отношение Вашите фенове и последователи, толкова по-вероятно е те да станат лоялни клиенти на марката. Освен това, ако ги спечелите те на свой ред могат популяризират и хвалят Вашите продукти или услуги в техните лични публикации и профили.


Фирмена популярност: взаимодействие на публикациите4. Взаимодействие на публикация:

Оценява се по броя на отзиви и коментари, които получавате след качването на всеки нов материал или съобщение. Тук подобно на предходния показател колкото по-често потребителите коментират или отговарят, толкова по вероятно е да се привържат към Вашата марка или това, което Вие им съобщавате.

Фирмена популярност: анализиране на емоциите5. Анализ на емоциите:

Редно е да знаете какво изпитват хората, които говорят в социалните медии за Вашата марка, продукти или фирма. Въпреки че максимата гласи „Няма лоша реклама” налице е проблем, ако потребителите постоянно в хулят. Ако пък емоционалният фон е предимно неутрален, това може да означава, че Вашият маркетинг не е достатъчно мощен и никой не се е загрижил дотам, че да публикува ярко позитивно или пък негативно мнение.

Фирмена популярност: темп на социален хиперлинк трафик6. Темп на социален хиперлинк трафик:

Този показател се изчислява по броя кликвания на връзки, които пращат потребителите от социалната мрежа към Wаш виртуален адрес. Обикновено кампаниите през портали за общуване имат за цел да увеличат трафика към уебсайта на марката Ви или към медия свързана с дейността на компанията. Така печелите зрители за Вашите презентации или генерирате директни продажби. Нарастването броя на кликванията е един от индикаторите за успешна и атрактивна кампания.

Фирмена популярност: споменавания от ключови фигури7. Споменавания от ключови фигури:

Тук ключов е броят на споменавания от потребители, които Вие определяте като важни и влиятелни, на базата на техните многобройни и верни фенове в социалните медии. Когато виртуални знаменитости обсъждат Вашата марка и служат като нейни посланици, имате уникалния шанс да разширите влиянието си. Ако споменаването на Вашето име от случаен потребител може да се сметне за доказателство за ефективна стратегия, то споменаването от ключовите фигури в мрежите е още по-ценно, тъй като имат по-силно влияние.

Фирмена популярност: социална платформа8. Социална платформа:

Преценява с по броя на социалните мрежи, в които марката Ви е представена или по споменаването Ви в непознати за Вас сайтове. Понякога дадена марка може да е гореща тема в определен онлайн форум, а в същото време реакциите в Twitter или Facebook например, да са слаби. Дали ще се сблъскате с подобен проблем зависи от това кои социални мрежи използва целевата група, към която се стремите. Нормално е да се разминете с потенциалните си клиенти, ако сте активни в сайт, който се посещава предимно от жени на средна възраст, а искате да привлечете тийнейджъри.

9. Мобилни споменавания:

Фирмена популярност: мобилни споменавания

Тук е важен броят споменавания на Вашата марка в порталите за мобилни устройства. Социалните мрежи все повече се използват като безжична форма на общуване. Публикуването на съобщения в движение се превръща в начин на живот благодарение на смартфоните и таблетите.

Ако потребителите на тези устройства не изтъкнат марката Ви през мобилните социални приложения това може да е признак, че изоставате. Това е особено важно ако Вашата кампания включва каквото и да свързано с операционните системи като Андроид, Уиндоус фоун, Айфон и т.н.

Девет показатели за фирмена популярност

Тези показатели могат да Ви помогнат да развиете вашия бизнес и фирмена популярност. Важно е обаче да се помни, че няма магическа формула, която автоматично да превърне маркетинга през социалните мрежи директно в печалби. Тези сайтове са една постоянно развиваща се информационна среда. Всички маркетолози знаят, че хората искат да говорят прямо и честно за своя опит с продуктите и услугите на дадена марка. Те искат да общуват директно с представителите на компанията и са готови да използват безбройни социални канали, за да го сторят. Важното е Вие да сте насреща.

Жаклин Зен е директор на Социално-медийните стратегии в маркетинговата компания SociaLogic. Преди заемането на този пост тя е работила в няколко водещи агенции за създаването и прилагането на интерактивни стратегии.

Напишете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *