Тайните на карираното квадратче - QR код, новият баркод

Тайните на карираното квадратче – QR код, новият баркод

QR код - Карираното квадратче

От известно време, QR кодът (карирано квадратче или новият баркод на съвремието) се използва засилено от различни компании. За да научите повече за това интересно малко карирано квадратче, Ви предлагаме едно интервю с Джон Барокас. Той е основател и изпълнителен директор на bieMEDIA. Основана в Денвър, фирмата е базирана на онлайн маркетинга и специализира в производство и разпространение на видео съдържание, мобилни визуални търсения, технологични платформи, SEO, VSEO и др.

Като повечето фенове на технологиите, винаги съм готов да изпробвам новостите, които ще улеснят живота ми. QR кодът предоставя на хората със смарт телефони, възможността да комуникират с рекламни и маркенигнови медии по достъпен начин. Това малко карирано квадратче с код, сякаш предоставя нов свят на възможности и потенциал, но след като го използвах известно време – промених възгледите си.

Превъзбудата от QR кода не беше дълга. Заради образуваните нерви в опити да фокусирам кода на телефона, започнах да виждам QR кода (баркода) като бариера за информацията. И в много случай, наградата (когато получа някакъв резултат в разчитането) не може да се сравнява с усилията, положени за да достигна до тази информация.

сканиране на QR код

Според скорошни публикации на „comScore”, 14 милиона мобилни устройства в Америка използват QR код, а по-малко от 5% от американците го. Недоусъвършенстваната технология, липсата на образование и трудното прочитане, са три от причините QR кодът да не се използва от американците. Но нещата се задълбочават.

В днешно време хората възприемат с очите си. Това което виждаме е пряко свързано с нашето настроение, навици и поведение, а QR кодът не може да предизвика това. Една по-визуална алтернатива на QR кодът би се приело по – топло от потребителите, но най-вероятно ще стимулира повече положителни отзиви от тяхна страна.

QR алтернатива. Баркод, Маркетинг и реклама.

google mobile app

Mobile Visual Search (MVS) e алтернативен вариант на QR кода. С MVS насочвате телефона си към даден продукт или лого и снимате с вградената камера. За няколко секунди приложението Ви предоставя продуктова информация, фирма производител или дори възможност да закупите продукта от Вашето мобилно устройство.

MVS е по-убедителен и интерактивен инструмент за работа с мобилен маркетинг и търговия. В днешния нарастващ мобилен свят, мигновените резултати са основно изискване, а усилието за намиране на QR четец на мобилния ви телефон няма смисъл. С MVS работите с изображения, а не с квадратче код, което не предизвиква никаква асоциация от видяното.

QR Code скаринаре

Възможностите с MVS са необятни. За разлика от двуизмерните баркодове и QR код, MVS обхваща и триизмерни възможности за разпознаване. Дори и традиционната реклама ще се съживи. Представете си интерактивна рекламна кампания, която използва MVS като част от конкуренция или игра. Магазините могат да предлагат незабавна награда под формата на купони или отстъпки като стимул за най-добра снимка на даден продукт или лого.

Светът вече започва да се адаптира към MVS. Например, компаниите в Аржентина и Южна Корея предлагат на чакащите метро или автобус да разглеждат снимки на продукти или офис консумативи. В картинките са вградени възможности за поръчка и плащане от смарт телефона. Има и възможност да бъдат доставени на адрес или взети до няколко минути.

Също така, магазинерите ще могат да харесват техните кампании в социалните мрежи, потребителите могат да споделят снимки и награди, като ваучери, купони с техни приятели и съмишленици.

Рискове на QR кода

QR код атаки банер

В допълнение към по-гъвкавия си вид, мобилните визуални търсачки са по-сигурни от QR технологията. Хакерите могат да скрият атака в новия баркод (QR кода) – все пак целта му е да съхранява информация. Няма начин да разберем този код къде ще ни отведе: легитимен или заразен сайт, а защо не и злонамерено приложение. Криптирането на MVS премахва възможността да свалите на телефона си рисков код.

Наскоро са документирани случай на неправилна употреба и злоупотреба с QR код по целия свят. Заразеният QR код може да свали приложение, което вгражда скрити съобщения към вашата месечна сметка. QR кодът може да бъде използван за получаване на пълен достъп до вашия телефон – достъп до интернет, камера, GPS, съхранена информация и данни. Цялата информация от телефона ви може да бъде свалена и открадната. Това поставя потребителите пред риск за кражба на самоличност – без потребителят да забележи.

Мобилното виртуално търсене (MVS) е по-безопасна и по-сигурна технология, която може да предостави повече информация и съдържение от QR кодабез рискове за сигурността. Чрез фокусиране над реални обекти и образи, а не върху код, MVS намалява риска от вирус или троянски кон.

QR код кампания

Безопасност, сигурност и гъвкавост – много причини да изберете MVS пред QR кода. Въпреки това, има една важна причина, която се пренебрегва. За първи път, ще имаме възможност да се свържем със заобикалящата ни среда. Ще може да се осъществи виртуална търговия, която е позната и достъпна. Всичко това е предпоставка за бъдещия успех на MVS.

2 thoughts on “Тайните на карираното квадратче – QR код, новият баркод”

  1. Красимир Кривчев

    Действително QR кодовете крият посочените рискове, но мисля че проблема не е в самите кодове а в сайта, към който те препращат евентуално. Можем да ползваме програма за четене на кодове, която ни позволява да ръчно да изберем дали да отворим предложения сайт, без да ни отвежда на него автоматично. И ако решим че нямаме доверие на url адреса, просто не го отваряме. Освен за препратка към сайт, QR кодовете могат да съдържат и друга полезна информация, макар и статична – данни за контакти, съобщение с рекламна цел, или съобщение като част от рекламна игра. Защо да ги описваме ? Освен това, как стои въпроса с Mobile Visual Search за българските потребители и търговци ?

  2. Красимир Кривчев

    Допълвам към предния си коментар . При всички случаи, под , над или около QR кода е добре да се сложи атрактивен текст подканящ към действие. Можем да добавим и домейна към който ще ни отведе кода, за да са сигурни потребителите, че ще отворят правилният сайт. Но текста и специално адреса на сайта да е с достатъчно голям шрифт, че да е по трудно да се подмени „невидимо“ с „лепенка“ от горе.

Вашият отговор на Красимир Кривчев Откажи коментара

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *