в категория Забавно, Маркетинг

На какво учат компаниите своите служители?

Хиляда пъти по-важно е Защо хората купуват? отколкото Как продавам аз самият?. Не, коригирам се!… Един милион пъти по-важно е от Как продавам?, дори един милиард пъти. Схващаш ли?

Три дни интервюирах клиенти на мои клиенти с въпроса Защо купувате?. Отговорите са комбинация от здрав разум, обезпокоителна информация, недогледани и пренебрегнати проблеми и невероятни възможности.

Нещото, което винаги ме е изумявало и е било често пъти обект на моите разсъждения е, че компаниите отделят хиляди часове и милиони долари, за да учат хората си Как да продават, но не влагат нито минута и десетачка, за да изяснят Защо хората купуват. А само това наистина, с оглед заобикалящата ни действителност, е от значение.

 

 

Пазаруване - защо хората купуват - de-sign

Погрешни ранни сигнали

Може би вътрешно се заблуждавате, че знаете защо се купува. Може би е така, но къде е доказателството? Ще се опитам да изброя ранните предупредителни сигнали, които свидетелстват, че си нямате и понятие защо клиентите пазаруват:

* Получаваш възражения относно предлаганите от теб цени;

* Никой не ти се обажда по телефона;

* Оплакваш се, че икономиката е в застой;

* Налага ти се да пращаш покани и предложения;

* Клиентите твърдят, че са доволни от сегашния си доставчик;

 

 

Какво изтъкват потребителите като основна причина, за да купуват?

В тази връзка, следва да изясним някои основни положения по темата Защо хората купуват. Редът по който са подредени не следва да се има за целенасочен, просто са нахвърляни основните причини. Това са причини, които съм чул непосредствено от устата на купувачи, а именно:

1. Харесвам си търговеца;
2. Наясно съм с това какво купувам;
3. Виждам различното в човека и компанията, от които купувам;
4. Виждам изгодата от продукта, който купувам;
5. Вярвам на търговеца си;
6. Доверявам се на търговеца си напълно;
7. Приятно ми е, а така също и удобно да работя именно с „моя” търговец.
8. Цената на „моя” търговец е сносна и оправдана, без да е непременно най-ниската, в сравнение с тази на други търговци, предлагащи подобни продукти;

Елвис Методиев
Елвис Методиев
Елвис Методиев е копирайтър в de-sign. Той е един студент, изучаващ специалността "Публична администрация". Има най-различни хобита и едно от тях е да пише статии на различни теми с интересно съдържание.
Recommended Posts
Showing 3 comments
  • bg-parfumi
    Reply

    Ами само с 5 и 6 не съм съгласен, поне не за България. Все си мисля, че манталитета ни е да се съмняваме във всичко и всеки което е добре понякога, но не е задължително да е така във всички случаи.

  • парфиумибг
    Reply

    Хората купуват когато са на лице следните фактори:

    Конкурентна цена, Добро-бързо-качествено обслужване, продукт който си заслужава.

    А “Защо не купуват от мен..” е малко по различен въпрос с много променливи, като пазарна ниша, дял на търсене, конкуренция и такива работи.

  • Марков
    Reply

    И аз мисля, че българина е прекалено недоверчив. Постоянно се съмнява и гледа да не го прекарат, а още по-добре ако той прекара някой!

Остави коментар

Как да общуваме със секретарката си?